Actualitate

Strategia de campania a PNL Vâlcea: Război cu presa locală, agresivitate pe rețelele de socializare!

Apariția în spațiul public a ghidului de activitate on-line pentru membri BPJ al PNL Vâlcea arată că liberalii și-au învățat lecția de la campaniile electorale trecute și vor să cucerească spațiul public on-line, cu orice preț, mai ales dacă ținem cont de punctul 1 d) din ghid conform căruia ”fiecare membru BPJ are obligația de a face comentarii negative la postările liderilor PSD și pe paginile oficiale ale PSD și ALDE”.
Faptul că această atitudine a devenit politică de partid, cel puțin la nivelul județului Vâlcea, este întărită și de opiniile unui comunicator oficial al PNL Vâlcea, Paulin Andrei, recent cooptat în echipele de comunicatori la insistențele președintelui Buican, care în spațiul public, într-un grup oficial al PNL ne avertizează că Facebook-ul înlocuiește presa tradițională în campaniile electorale. Mesajul era, conform spuselor lui Paulin Andrei, pentru ziariștii care nu s-au prins.

Atac la jurnaliști

Campania electorală a PNL Vâlcea a debutat cu războiul declarat întregii prese locale. În loc să se concentreze la adevăratele teme care preocupă publică, cum ar soarta platformei chimice, spre exemplu, liberalii vâlceni aruncă prosopul jurnaliștilor locali pe care-i compară cu niște birjari, care au dispărut la apariția automobilelor. Aceasta este doar o parte din ceea a publicat Paulin Andrei pe rețelele de socializare despre jurnaliștii locali. Aceasta este opinia PNL Vâlcea, exprimată în mod oficial prin postările unuia dintre comunicatori:
„(…) Dar în campaniile electorale? Ce fac acești ziariști locali în campaniile electorale? Aproape nimic! Ei nu mai sunt relevanți! Nu mai au audiență! Sunt aproape «morți». Partidele politice nu mai apelează la ziarele locale pentru a-și propaga mesajul electoral, așa cum se practica odată. Acum, partidele moderne apelează la promovarea online, la promovarea pe Facebook. Cam în acest trend modern de comunicare a intrat și PNL Vâlcea, aflat în Opoziție. Acest partid și-a stabilit, foarte clar, o strategie de comunicare pe Facebook, o strategie elegantă, legală și în acord cu politicile oficiale ale rețelei. Conform acestei strategii, fiecare factor politic din PNL Vâlcea (primari, consilieri locali, parlamentari etc) trebuie să comunice cu cetățenii prin Facebook. Este mult mai simplu și mult mai eficient decât să comunice prin ziare. Dar ce să vezi, unii jurnalisti locali au pus mâna pe acest «plan de comunicare pe Facebook» al PNL Vâlcea, apoi au publicat articole defăimătoare propagând ideea că liberalii sunt niște nenorociți imorali pentru că folosesc Facebook-ul în campania electorală, în loc să folosească ziarele locale.
Ei, bine, stimați ziariști, trebuie să vă obișnuiți, în Epoca Informațională, nimeni nu mai folosește căruțe sau ziare. Majoritatea oamenilor folosesc automobile și Facebook. Inclusiv partidele politice.
Ce se va întâmpla cu jurnaliștii locali în epoca Facebook-ului? Probabil vor dispărea, la fel cum au dispărut birjarii, atunci când au apărut automobilele moderne. Azi, plânge cineva după înjurăturile birjarilor? Nu! Va plânge cineva după «înjurăturile» jurnaliștilor? Nu, nu va plânge nimeni!”, susține Paulin Andrei, membru BPM Râmnicu Vâlcea.

Cristian Buican: Nu comentez opiniile unui cetățean oarecare!

Contactat telefonic, președintele PNL Vâlcea, Cristian Buican, ne-a declarat că nu poate comenta opiniile tuturor. „Nu comentez opiniile unui cetățean oarecare! O să întreb dacă este în conducerea municipală. Habar n-am! E părerea lui, nu poate vorbi în numele partidului. Nu am de gând să răspund pentru faptele fiecărui membru PNL Vâlcea. Sunt mii de membri de partid. Ce ar însemna să mă întrebați despre fiecare? Răspund pentru faptele mele”, susține Cristian Buican.

Sursa: http://ziare.eclub.ro