Ce s-a mai întâmplat cu prima maşină sport de serie concepută în România
Un antreprenor vâlcean a demarat la nici 20 de ani unul dintre cele mai nebuneşti proiecte româneşti: conceperea şi construirea unei maşini sport de serie.
Proiectul «LP: One Motor – Lightweight performance one» urmăreşte producerea în serie limitată a primei maşini sportive adaptată drumurilor din România, dar care să ofere performanţe de top folosind elemente din lumea motorsportului.
Este o iniţiativă demarată în urmă cu doi ani de un tânăr din Râmnicu Vâlcea, Andrei Ungureanu, care a gândit un concept revoluţionar pentru industria auto din ţara noastră ce se află în acest moment la faza de investiţii.
Planul vâlceanului, acum în vârstă de 21 de ani, a pornit de la un vis: acela de a crea o companie producătoare de automobile de performanţă. Iar ca să-şi transforme visul în realitate, l-a cooptat în echipă şi pe fratele său, Alexandru. În ciuda momentelor dificile şi a riscurilor inerente pe care le-a creat proiectul pe parcurs, fraţii Ungureanu susţin acum că a merit tot efortul.
Într-un interviu, Andrei a mărturisit că între timp s-a schimbat designul maşinii, s-a mărit echipa şi urmează să fie lansat, până la finele acestei săptămâni, şi site-ul oficial pentru a se primi investiţii.
„Prima maşina proiectată şi gândită de echipa «LP: One», pentru a exprima sportivitatea absolută fără compromisuri, este «LP: One Asera», al cărei design a fost finalizat într-un interval de timp de aproximativ un an şi jumătate, implicând astfel mii de ore de muncă din partea echipei de design, trecând prin 10 variante de design şi sute de schiţe”, povesteşte Andrei Ungureanu.
Apoi, dezvăluie caracteristicile tehnice care fac ca modelul «LP: One Asera» să se încadreze la nivel înalt în termeni de performanţă, în propriile segmente, şi anume segmentul „lightweight cars” şi cel sport: „Va avea un motor de 1798 cc inline 4, twin-scroll Turbo, DOHC, 16v; o putere de 320 CP şi 6300 rotaţii pe minut (rpm); cuplu de 420 Nm şi 2400 rpm; greutatea de 700 kg, care o va face să atingă 100 km/h în doar 2.9 sec (w/cutie secvenţială), la un raport putere – greutate de 1:2.1 adică 1 CP pentru fiecare 2.1 kg”, mai explică iniţiatorul proiectului.
Aceeaşi sursă ne-a mai împărtăşit şi faptul că brandul «LP: One» a fost conceput să cuprindă mai multe divizii: «LP: One Motor» – se ocupă de dezvoltarea producţiei de maşini, în viitor rally (pentru raliuri off track – adică pe drumuri cu pietriş) şi electrică, «LP: One Technology» – departamentul care urmăreşte dezvoltarea pieselor custom în CNC; «LP: One bicycle»– care se va ocupa de dezvoltarea de biciclete din fibră de carbon; precum şi «LP: One Racing Team»– pentru participarea la cursele de GT4 şi anduranţă.
„«LP: One Motor» este o companie producătoare de automobile, din segmentul super sport şi tehnologie în domeniul auto/moto, menită să ofere performanţe de top cu posibilitatea înmatriculării acestora pentru circularea pe drumuri publice. Viziunea companiei de viitor este de a dezvolta cele mai performante automobile din segmentul acesta de piaţă, fiind capabilă în acelaşi timp şi să-şi dezvolte propria tehnologie datorită diviziei speciale «LP: One Technology», dar si a partenerilor profesionişti din domeniul auto. De aceea, compania vizează în viitor fabricarea mai multor modele de maşini, implicarea în cursele de GT4 şi de anduranţă 24 de ore, şi nu în ultimul rând fabricarea şi dezvoltarea de cursiere de performanţă din fibră de carbon”, mai spune Andrei Ungureanu.